Sundays

Söndagar

Söndagar är en dag i stort sett alla människor har en åsikt om huruvida de är bra eller inte. Att det är söndag innebär för flertalet människor att kommande dag är den första dagen på en ny arbetsvecka/skolvecka, och det är säkerligen något som bekymrar ett stort antal människor. Vetskapen om att en lång arbetsvecka med allt vad det innebär väntar förstör för många söndagen, och att söndagar liksom lördagar är en helgdag glöms nästan bort.

Så finns det förstås de som njuter fullt ut av söndagarna, som anser att söndagar är lika mycket helgdag som lördagar och att man ska leva därefter och njuta av dessa dagar. Istället för att gräma sig över morgondagen gör människorna tillhörande denna kategori i stort sett samma saker som under lördagen. (Det var en stor nyhet va? ;) O_O)


Själv anser jag mig inte tillhöra någon av ovanstående kategorier, utan för mig har söndagar en alldeles speciell innebörd. Att det är söndag innebär att veckan lider mot sitt slut - och att en ny vecka snart tar vid. Detta är något som för mig alltid betyder nystart - och det är väl ändå alltid härligt då något nytt tar vid?!



Varför denna diskussion angående söndagar ens tar plats i min nystartade blogg har jag inget svar på. Jag antar att det är på grund av brist på andra saker att skriva om som inte handlar om mörker och dysterhet.





Kommentarer
Postat av: EMELIE VON JORDGUBBE

åhh vad roligt med en ny blogg :D

För mig är söndagen en ganska skön dag, förut hade jag alltid en ångest dag,men jag har börjat fundera. Vill jag hellre att det skulle vara måndag? nej jag får i alla fall vara hemma, så man ska njuta.

sim i låten:

it´s just annother manic monday, I wisch it were sunday....

Ha det bäst Frida <3

2009-01-23 @ 19:18:34
URL: http://evef.blogg.se/
Postat av: Frida

...cause that's my funday, My I don't have to runday, It's just another manic Monday!

jaa den har sina poänger :)

<3

2009-01-25 @ 14:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0